12/09/2022 iris

Kiek mokėsime už konteinerį iš Kinijos 2023 metais?

Artėja 2022 metų finišo tiesioji. Paskutinis metų ketvirtis logistikos srityje dirbantiems specialistams visuomet būna įtemptas. Tiek dėl artėjančio šventinio sezono, kuris visada įneša netikėtumų, tiek dėl to, kad jis niekada nebūna vienodas. Šiuo laikotarpiu prekybinės ir gamybinės įmonės pradeda planuoti 2023 metų logistikos biudžetus, prasideda tenderių organizavimo metas.

Daugelis logistikos įmonių vadovų, kurie importuoja ar eksportuoja prekes į Kiniją, šiuo metu pradeda spręsti dilemą,  tai kiek gi kainuos konteineris iš Kinijos 2023 metais.  Klausimas logiškas ir aktualus, tuo labiau, kad pastarieji dveji metai logistikos vadovams buvo košmariški, kadangi kažką prognozuoti buvo neįmanoma. Mes savo ruožtu norime pasidalinti nuomone šiuo klausimu, o logistikos vadovams ir kitiems specialistams, kurie netrukus planuos biudžetus, padėti priimti pamatuotus sprendimus.

Kokią kainą mokėsite už 40 HC konteinerį iš Kinijos  2023 metais?

Konteinerių kainų indeksai, 2021 metų spalio mėnesį pasiekęs piką, pradėjo rodyti žymų kritimą. Indekso vertė sumažėjo beveik dvigubai. Tai vyksta dėl to, kad įtampa tiekimo grandinėse po truputį mažėja, laivų plaukimo grafikai darosi stabilesni. Prie spartesnio kainų mažėjimo taip pat prisideda ekonominė recesija. Kitaip sakant, prekių, kurių poreikis buvo labai išaugęs pandemijos metu (medicininės prekės, elektronika, statybinės medžiagos ir kt.), ekonomikos augimo ciklas baigėsi. Kadangi šios prekės buvo vienos pagrindinių, kurios užimdavo vietą laivuose, nes pasižymi didesniu pelningumu, todėl galėdavo amortizuoti padidėjusius logistinius kaštus, o jų paklausai sumažėjus, atsirado daugiau laisvos vietos. Galime pagrįstai teigti, jog grįžtame atgal į laikus, kai kiekvienas krovinys konteinerių linijoms yra vertingas.  Taip pat gerėja pakrovos ir iškrovos operacijos uostuose, o tai daro teigiamą įtaką greitesniam laivų apyvartumui.

Siekiant geriau suprasti, kokią kainą mokėsime, mes apklausėme savo partnerius ir įmones, kurios vykdo prekybą su Kinija. Paveikslėlyje žemiau galite matyti, kaip pasiskirstė nuomonės.

O jos, kaip matote, nevienareikšmiškos. Didžioji dauguma, 46% respondentų, mano, jog mokėsime 7-8 tūkstančius USD, 24 % –  kad mokėsime 10-12 tūkstančių USD, 26 % įsitikinę, jog konteinerio kaina sieks 9,5-11 tūkstančių USD.  Likę 4% mano kitaip, tačiau nenurodė atsakymo.

Mes sutinkame su daugumos nuomone, kad 40HC iš Kinijos turėtų kainuoti tarp 7-8 tūkstančių.

Ar yra šansų, kad kainos galėtų išeiti už šių ribų? Žinoma, kortas gali sumaišyti gilesnė recesija, negu tikimasi, arba, atvirkščiai, greitesnis ekonomikos atsigavimas. Ne mažiau svarbus veiksnys yra  žiemos COVIDO banga ir tai,  kaip ji paveiks uostų ir kitų logistikos grandinėje dalyvaujančių įmonių darbą. Neatmestina ir dar intensyvesnė karo Ukrainoje stadija, kuri gali pateikti naujų netikėtumų. Taigi nežinomybės tikrai daug.

Taip pat kainas veikia ir globalūs reiškiniai. Šiuo metu daugelyje prekybos linijų stebima tendencija, kad kontraktinės kainos yra brangesnės už kainas spotinėje rinkoje. Ar taip bus ir ateityje, turbūt atsakyti negali niekas, nebent pačios konteinerių linijos, tačiau jos šia informacija, žinoma, nepasidalins. Nemaža dalis didelių užsienio kompanijų šiuo metu bando spausti konteinerių linijas, siekdamos persiderėti ilgalaikių kontraktų sąlygas. Atsižvelgiant į precedentą, kurį sukūrė pačios linijos, tikėtina, kad užsienio kompanijoms tai pavyks. Šios kovos atomazga turės įtakos pasaulinėms kainoms.

Tačiau kad ir kaip būtų, nors kainos ir gali svyruoti, bet šiuo metu tikrai nematome aplinkybių, kurios kainas grąžintų į prieš tai buvusį lygį. Tam yra labai daug priežasčių. Viena iš jų –  tai tvarumo reikalavimai, kurie verčia konteinerines įmones investuoti į tvaresnius degalus, laivų modernizavimą ir ieškoti kitų būdų, kaip mažinti suvartojimą. Visos šios naujovės reikalauja papildomų investicijų ir lėšų, už kurias, tikėtina, turėsime susimokėti mes visi. Reikia nepamiršti ir uosto kompanijų darbuotojų, kurie streikuoja ir reikalauja didesnių atlyginimų ir labiau prognozuojamo darbo grafiko, tai, žinoma, gali didinti uosto operacijų kainas. Taip pat, yra daug šansų, jog nauja normali kaina bus visai kita, negu buvome pratę matyti iki šiol.

Apibendrinant galima pasakyti, yra džiugių žinių, kadangi kainos eina žemyn ir 2023 metais, tikėtina, mažės dar sparčiau ir ilgainiui pasieks 7-8 tūkst. ribą. Tačiau laikų, kai vėl turėsime maždaug pastovią kainą, kuri nesvyruos, dar turėsime palaukti. Taip kad logisitkos srityje dirbantiems specialistams tikrai nebus nuobodu.

Ačiū už dėmesį. Jeigu jūs artimiausiu metu planuojate logistinius pokyčius, keičiate tiekimo schemas ir jums reikalingas profesionalus partneris, kuris galėtų pakonsultuoti, kaip juos įgyvendinti sparčiau bei atlikti visas importo ir eksporto operacijas už jus, kreipkitės į mus ir mes su jumis susisieksime.

Mūsų profesionali komanda padės išspręsti visus iššūkius ir parinks tinkamą krovinių gabenimo būdą jūra, sausuma ir geležinkeliu.

Susisiekime šiandien!