28/10/2024 Tomas

Kaip jūrų transporte išvengti krovinių vėlavimo ir kitų galimų trikdžių?

Jūrų transportas – vienas pagrindinių ir dažniausiai naudojamų krovinių gabenimo būdų pasaulyje. Jūrų transportu pervežami didžiuliai kiekiai prekių, tad šis transportas yra neatsiejama pasaulinės tiekimo grandinės dalis. Tai efektyvus ir sąnaudų požiūriu palankus transportavimo būdas, tačiau kyla problemų – jūra gabenami kroviniai dažnai vėluoja. Nors stebuklingų receptų, kurie padėtų šimtu procentų išvengti vėluojančių krovinių, nėra, tačiau ieškoti būdų, kaip tų vėlavimų riziką sumažinti, būtina. Šiame straipsnyje priminsime jums apie pagrindinius krovinių vėlavimų rizikos valdymo aspektus.

Kodėl, gabenant krovinius jūra, vėlavimo rizika didesnė lyginant su kitomis transportavimo modomis?

Lyginant su kitais metodais, jūra gabenami kroviniai vėluoja dažniau dėl keleto pagrindinių priežasčių:

  • Orai ir klimato sąlygos. Jūrų transportas itin priklauso nuo oro sąlygų, kurios gali staiga keistis. Audros, uraganai ir stiprūs vėjai gali labai sulėtinti arba visai sustabdyti laivų judėjimą. Šios nepalankios sąlygos ir sukelia krovinių vėlavimą, lyginant su oro ar sausumos transportu.
  • Uostų perkrova. Stambieji uostai dažnai susiduria su didelėmis krovinių apimtimis, ypač sezoniškai. Uostų perkrova, nepakankami krovos pajėgumai arba prastai organizuota logistika pačiuose uostuose gali sukelti ilgus vėlavimus dėl eilių išsikraunant ar pasikraunant krovinius.
  • Tarptautinės prekybos ir muitinės procedūros. Jūra gabenant tarptautinius krovinius, dažniau susiduriama su sudėtingais muitinės patikrinimais ir dokumentacijos reikalavimais, kurie gali užtrukti ilgiau, nei taikomi kitiems transportavimo metodams..
  • Mechaninės laivų problemos. Laivai yra sudėtingi inžineriniai įrenginiai, kuriems kelionės metu gali prireikti remonto ar techninės priežiūros. Dėl specifinių reikalavimų tokios prastovos dažniausiai būna ilgesnės nei kelių ar oro transporto atveju.
  • Kiti trikdžiai. Atsiranda ir kitų nesklandumų, kurie šiuo metu tampa vis aktualesni. Kalbame apie padažnėjusius streikus uostuose, piratavimo grėsmes bei karinius konfliktus įvairiuose regionuose.

Aukščiau įvardintos situacijos yra pagrindinės, tačiau svarbu nepamiršti, kad rizikos gali kilti ir dėl nerūpestingo logistikos partnerių arba tiekėjų darbo. Pasitaiko atveju, kad blogai supildomi dokumentai ir tuomet kroviniai užstringa muitinėse arba uostuose. Dar viena dažnai pasitaikanti situacija, kai ekspeditoriai pasikrovimo ar išsikrovimo uostuose netinkamai suorganizuoja konteinerių gabenimo sausuma operacijas.

Kaip valdyti krovinių vėlavimo riziką?

Kaip jau minėjome, nėra sprendimų, kurie visiškai eliminuotų krovinių vėlavimą, nes daugelio priežasčių, tokių kaip oro sąlygos, gedimai, nė viena šalis gabenimo grandinėje paveikti negali. Tačiau yra situacijų, kurias suvaldžius, galima žymiai sumažinti vėluojančių krovinių kiekį. Aptarsime pagrindines iš jų.

Sekite informaciją pasikrovimo ir išsikrovimo uostuose

Šiuo metu informacijos apie įvairias situacijas konkrečiuose pasikrovimo uostuose yra daug. Nepraleidžiant ir domintis skelbiamais pranešimais, apie rizikas galima sužinoti dar prieš išsiunčiant krovinį. Vienas iš naujausių atvejų, kuris sąlygojo krovinių vėlavimus Jungtinėse Amerikos Valstijose, siejamas su streikais. Apie šią riziką buvo pranešta iš anksto, tad tos kompanijos, kurios sekė informaciją, galėjo tinkamai pasiruošti.

Pasinaudodami proga, kviečiame užsiprenumeruoti mūsų naujienlaiškį elektroniniu paštu, taip būsite tikri, kad naujausia informacija apie įvairias situacijas jus pasieks laiku. Tai padaryti galite paspaudę šią nuorodą ir suvedę savo kontaktinius duomenis.

Dirbkite su patikimais ir savo amatą išmanančiais ekspeditoriais

Jeigu patys neturite laiko sekti informacijos uostuose bei norite turėti papildomą filtrą, kuris užtikrintų, kad dokumentai būtų užpildyti be klaidų, o visos su gabenimu susijusios operacijos atliktos maksimaliai tiksliai, dirbkite su ekspeditoriais, kurie yra savo srities profesionalai. Jeigu norite susipažinti su patarimais, į ką reikėtų atkreipti dėmesį renkantis ekspeditorius, apie tai pasiskaityti galite čia.

Tiksli komunikacija su grandinėje dalyvaujančiais partneriais

Sklandus informacijos srautas tarp uostų, laivų kompanijų, tiekėjų ir klientų yra būtinas norint laiku reaguoti į iškilusius nesklandumus. Labai dažnai įvairūs vėlavimai būna susiję su prasta komunikacija, kai netinkamai ištransliuojamos užduotys, kada kroviniai būna paruošti pasiimti bei kada juos reikia pasiimti. Pasitaiko situacijų, kai laiku neatsiunčiami reikalingi dokumentai, todėl operacijos stringa. Siekiant sumažinti krovinių vėlavimą, kylantį dėl  blogos ar ne laiku atliekamos komunikacijos, būtina daugiau dėmesio skirti jos tobulinimui. Tai galite pasiekti naudodami naujausius komunikacijos kanalus, tarp partnerių (pvz., „Slack“) susikurti procesą platformose, tokiose kaip „Office 365 lists“ ir kt.

Atsargų valdymas

Gabenant krovinius jūra bei siekiant neprarasti klientų ir pardavimų (dėl galimų vėlavimų), rekomenduojame turėti didesnį kiekį atsargų. Valdant atsargas, ypač svarbu analizuoti istorinius duomenis. Identifikavus vidutinį pristatymo laiką konkrečiais maršrutais, galima pasiskaičiuoti, kokio lygio papildomų atsargų jums reikės. Formulę, kaip pasiskaičiuoti papildomas atsargas (Angl. Safety stock), rasite čia. Svarbu nepamiršti, kad atsargų formulę visuomet pravartu atnaujinti tuomet, kai išgirstate apie situacijas, kurios gali paveikti pristatymo laiką.

Lankstus kitų gabenimo metodų pritaikymas

Deja, bet prie besikeičiančių aplinkybių ne visuomet pavyksta prisitaikyti aukščiau aptartais būdais. Būna  ir situacijų, kai atsargos yra labai brangios arba lėtai judančios, todėl per didelis jų užsipirkimas gali lemti nuostolius. Arba pasitaiko,  kad net ir mažiausias pavėlavimas gali sąlygoti klientų praradimą. Tokiais atvejais geriausia išeitis apjungti keletą gabenimo modų. Kai paaiškėja, kad pristatymas vėluos, visą krovinį ar tam tikrą jo dalį galima pristatyti oro, automobilių ar geležinkelių transportu. Jeigu sužinote, kad planuojamas uosto darbuotojų streikas, tokius krovinius galima nukreipti į kitus uostus arba distribucinius centrus.

Išvados

Jūrų transportas yra efektyvus bei pigus gabenimo metodas, tačiau dažnai susiduriama su krovinių vėlavimo problema. Tai lemia įvairūs faktoriai, įskaitant orų sąlygas, uostų perkrovas, ilgą tranzito laiką ir geopolitinius trikdžius. Nepaisant to, efektyvus planavimas, tiksli komunikacija, atsargų valdymas ir lankstūs logistikos sprendimai gali padėti įmonėms sėkmingai susidoroti su šiais iššūkiais ir išlaikyti tiekimo grandinės efektyvumą.

Jeigu ieškote patikimo ekspeditoriaus, kuris gali padėti sumažinti krovinių vėlavimą iki minimumo bei patarti, kaip to išvengti, kviečiame susisiekti su mūsų komanda. Tai padaryti galite paspaudę nuorodą žemiau ir užpildę kontaktų formą.

Susisiekti su „Gelna

Susisiekime šiandien!