Blank sailings sąvoka (situacijos, kuomet jūrinės linijos atšaukia plaukimą) iki pandemijos nebuvo dažnai aptarinėjama, kadangi maždaug visi tiekimo grandinės dalyviai buvo įpratę prie nusistovėjusių plaukimo grafikų, o jie keisdavosi retai. Pandemijos metu dėl įvairių operacinių kliūčių, tokių, kaip perpildyti uostai, sutrūkinėjusios grandinės, apie tai imta kalbėti dažniau. Atrodytų, pandemija baigėsi, tačiau blank sailing‘ų vis dar pasitaiko, tik jau dėl kitų priežasčių. Šiame straipsnyje plačiau aptarsime, kas verčia jūrines linijas griebtis šių veiksmų bei pateiksime patarimų, kaip tam geriau pasiruošti.
Kodėl jūrinės linijos atšaukia plaukimus?
Iš esmės jūrinės linijos atšaukia plaukimus dėl dviejų pagrindinių priežasčių. Pirmoji susijusi su įvairiais operaciniais iššūkiais, pavyzdžiui, dėl per didelio kiekio neiškrautų laivų uostuose. Laivai laiku neiškraunami, todėl dėl šios grandininės reakcijos atšaukiami plaukimai. Taip buvo retinami plaukimo grafikai per pandemiją. Prie operacinių iššūkių galime priskirti ir nenumatytus laivo gedimus bei darbuotojų streikus.
Antroji priežastis siejama su jūrinių linijų noru subalansuoti pasiūlą su paklausa. Šiuo metu plaukimo grafikai yra retinami būtent dėl šios priežasties. Jūrinės linijos mato, kad nėra pakankamo kiekio krovinio, tai tiesiog ekonominė logika skatina geriau atšaukti plaukimus nei susigeneruoti nuostolį. Šis balansavimas dažnai turi ir dar vieną priežastį, kadangi jūrinės linijos taip pat tikisi, kad šis retinimas turės teigiamą įtaką kainoms, kitaip sakant, jos pradės kilti į viršų.
Atšaukti plaukimai neša ne vien nuostolius
Nors atšaukti plaukimai dažnu atveju įneša nemažai chaoso krovinio siuntėjų veikloje, tačiau tai sąlygoja ir kai kuriuos teigiamus pokyčius logistinėse operacijose. Kadangi, jei plaukimai atšaukiami dėl krovinio trūkumo, tai puiki indikacija, kad galima tikėtis geresnių kainų.
Yra ir dar viena rečiau pastebima nauda, susijusi su įvairiomis atsargų valdymo iniciatyvomis, kurios ilgainiui atneša naudą krovinio siuntėjams. Kai atšaukiami plaukimai, dažnai nusikelia ir žaliavų ar prekių pristatymo grafikai. Įmonės, reaguodamos į šią situaciją, dažnai peržiūri savo atsargų valdymo politikas ir logistikos grandines, dažniausiai taip randami sprendimai, o patirtis ir išmoktos pamokos lieka veiklios įmonėje.
Būdai, kaip sumažinti blank sailing‘ų įtaką krovinio siuntėjų operacijose
Žinoma, visiškai eliminuoti atšaukimų nepavyks, kadangi tam krovinio siuntėjai įtakos padaryti negali, tačiau yra sprendimų, kurie padės šias situacijas įveikti paprasčiau. Pasidalinsime keletu iš jų.
Komunikacijos su logistikos partneriais gerinimas
Tinkama ir savalaikė komunikacija padeda žymiai sumažinti neigiamą atšauktų plaukimų poveikį. Su logistikos įmonėmis susikurkite aiškias taisykles, kokiais kanalais ir kaip dažnai jos turi jums pranešti apie pasikeitusius plaukimo grafikus. Susitarkite, kad, atsitikus šioms situacijoms, jie kreiptųsi į jus su naujais pasiūlymais.
Skirtingų vežėjų pasirinkimas ir skirtingų gabenimo opcijų išnaudojimas
Prisirišti prie vieno gabenimo būdo arba vieno konkretaus vežėjo visais laikais buvo ir dabar yra rizikinga, tačiau, kai vyksta atšaukimai, tai gali tapti ypač nepalanku. Tad bendravimas su ekspedicinėmis kompanijomis, kurios dirba su daugeliu jūrinių linijų ir kurios gali pasiūlyti kitas transportavimo opcijas, pavyzdžiui, per kitą uostą, geležinkeliu, sausuma arba oru, padės jums išvengti netikėtumų.
Kurkite lanksčias logistikos strategijas
Šiuo metu pasaulyje vyksta labai daug svarbių pokyčių. Atsiranda nauji prekybiniai blokai, vyksta karai (daugiau apie besikeičiančią globalaus pasaulio tvarką galite paskaityti čia.), todėl tikėtis, kad logistinės operacijos išliks stabilios ateityje, būtų rizikinga. Šie pasikeitimai ir toliau didins logistinių grandinių sutrūkinėjimą, tad įmonės privalo ruoštis dirbti šiais pokyčių laikais ir savo veikloje pradėti kurti jiems atsparią organizacinę struktūrą bei tiekimo grandinės strategiją.
Neatsiejama šios strategijos dalis – būtinybė susikurti dokumentuotą strategiją, kurioje ypatingą dėmesį reikėtų skirti nenumatytų situacijų valdymui bei atsarginių planų kūrimui, kurie užtikrintų veiklos tęstinumą. Išsiaiškinę, kokių veiksmų reikia imtis ir kokios kainos ribose, galite taikyti vienokius ar kitokius logistikos operacijų pakeitimus, pavyzdžiui, krovinio pergabenimas į kitą uostą, kito gabenimo būdo parinkimas, taip galėsite greičiau ir lanksčiau reaguoti į pokyčius.
Dirbkite su patikimomis ir laiko išbandytomis ekspedicinėmis kompanijomis
Kovojant su įvairiais rinkos ekonominiais ir operaciniais neapibrėžtumais, visuomet pravartu turėti logistikos partnerius, kurie gali ne tik padėti atsitikus nenumatytoms situacijoms (pakeisti gabenimo būdą, maršrutus arba apjungti skirtingus gabenimo būdus), tačiau svarbiausia, kad jie sugebėtų pakonsultuoti, kaip panašių netikėtumų išvengti ateityje. Rinkdamiesi ekspedicines kompanijas, visuomet atkreipkite dėmesį į tai, kokią patirtį jos yra sukaupusios, ar yra veikusios kriziniais laikotarpiais, nes tik taip būsite tikri, kad jūsų kroviniai pasieks tikslą saugiai ir laiku.
Apibendrindami norime pasakyti, kad nors šiuo metu vyksta labai daug pokyčių ekonomikoje ir geopolitikoje, kurie tiesiogiai veikia logistines operacijas, tačiau juos suvaldyti yra daug paprasčiau, jei šalia turite patikimą logistikos partnerį. Patyrusi „Gelnos“ komanda yra pasiruošusi jums padėti. Rinkoje veikiame jau 25 metus, tad galite būti tikri, kad jūsų kroviniais rūpinsis savo srities profesionalai. Jeigu jums reikalingas logistikos sprendimas jūra, oru, geležinkeliu arba sausuma, prašome kreiptis į mus. Tai padaryti galite paspaudę nuorodą žemiau ir užpildę formą.